Vanaf nu gaan we je actief informeren over netwerkverbeteringen die hebben plaatsgevonden. Op die manier blijf je op de hoogte van de voortgang die we maken met de toegezegde uitbreiding en verbeteringen in capaciteit en bereik van ons netwerk. Deze informatie zal op diverse manieren worden gedeeld:

  • Via onze vernieuwe webpagina www.t-mobile.nl/bereik
  • Via ons Twitter webcare kanaal (@tmobile_webcare).
  • Via de NetwerkRadar app van Oberon

Netwerk & bereik pagina
Op deze pagina hebben we alle informatie over het netwerk samengebracht. Dit heeft geleid tot een overzichtelijke pagina met relevante informatie over het netwerk: nieuwsberichten, geplande werkzaamheden, actuele updates over uitgevoerde netwerkverbeteringen via ons Twitter webcare kanaal (@tmobile_webcare), de NetwerkRadar app, de dekkingskaart, informatie over het principe van ‘blinde vlekken’, veelgestelde vragen en filmpjes over netwerkgerelateerde onderwerpen. Uiteraard is deze pagina ook het centrale informatiepunt in het geval van een storing.

Netwerkverbeteringen via @tmobile_webcare
In de NetwerkRadar app en op www.t-mobile.nl/bereik worden de uitgevoerde netwerkverbeteringen getoond die we via ons Twitter kanaal @tmobile_webcare met jullie delen. Je kunt ze in de NetwerkRadar app vinden onder het menu-item (tab) 'Radar’. Als je op een bericht drukt dan wordt de internetbrowser gestart en opent dat specifieke informatiebericht in Twitter. Als je wilt (en je bent een Twitter gebruiker) dan kun je hier vervolgens op reageren. Je reactie wordt dan door @tmobile_webcare beantwoord.

NetwerkRadar app
Eerder hebben we gemeld dat we een samenwerking zijn aangegaan met Oberon met betrekking tot hun NetwerkRadar applicatie. Deze applicatie is nu beschikbaar voor zowel iPhone als Android. Met de huidige versie van de applicatie kun je de kwaliteit van je mobiel internet verbinding scannen. Mocht die kwaliteit niet goed genoeg zijn dan maakt de applicatie hiervan een melding. Deze melding wordt verstuurd naar T-Mobile en direct geïntegreerd in de dekkingskaart waarin ons hele netwerk staat gemarkeerd. Deze meldingen vormen inmiddels een belangrijke toevoeging op de reguliere kwaliteitsmonitoring van ons netwerk en worden gebruikt bij de priorisering van geplande netwerkverbeteringen.

Met deze nieuwe vorm van delen van netwerkinformatie proberen we jullie zo goed mogelijk te informeren over en betrekken bij de ontwikkelingen die gaande zijn op gebied van het netwerk. Heb je tips of goede ideeën? Laat het ons vooral weten!